August of Insects – Illustration project

Hi everyone,

In the beginning of August I chilled with Maria in her studio and she painted a firebug. We talked about drawing insects and that I never ever do this and I drew her a wasp. We both really liked it and at this point we had the idea to do the August of Insects. We looked up 31 insects to draw and paint them throughout august, one insect a day. We also made an Instagram challenge out of it. You can find the results with the hashtag #augustofinsects.

It really got me back into drawing and painting and I totally left my comfort zone. I started new projects afterwards and fell back in love with painting on paper. Sometimes all you have to do is challenge yourself and leave your comfort zone.

 

Which one is your favourite?

4 Comment

  1. Charlotti says: Reply

    KÄFER! Die sind ja übelst cool geworden =)
    Am besten finde ich glaube ich den grün-lilanen ganz oben links und den rechts daneben… aber alle sind sehr schön. Da könnte man doch auch einen Kalender draus machen, das wäre doch was für Naturfreunde ;)

    1. Dankeschön! Ich mag auch den grün-lilanen am Liebsten :) Hihi, den Kalender behalte ich im Hinterkopf!

  2. Doris says: Reply

    Die Vielfalt und Schönheit der Insekten, die wunderbaren Farben und winzigen Details kann man auf den Bildern so schön erkennen.
    Leider habe ich keinen Favoriten. Ich finde jedes Insekt auf seine einzigartige Weise ganz Besonders!

    1. Dankeschön :) Ich finde auch jedes Insekt auf seine Art und Weise ganz besonders. Und ich liebe auch vor allem die Farben. Und die kleinen Fühler und Augen :)

Leave a Reply